9132,8%1,12
34,54% 0,23
36,42% 0,22
2958,46% 0,81
4958,14% 0,59
MHA - Cumhuriyetimizin 100. yılında, ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ü müzikle anlatmayı ve anlamayı hedefleyen “Atatürk’ü Anlamak” başlıklı çok özel konser, İzmir Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde gerçekleşti!
MHA - Cumhuriyetimizin 100. yılında, ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ü müzikle
anlatmayı ve anlamayı hedefleyen “Atatürk’ü Anlamak” başlıklı çok özel konser,
İzmir Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde gerçekleşti! Milliyet gazetesi ve
Türkiye’nin en köklü kültür-sanat dergisi Milliyet Sanat işbirliğiyle düzenlenen
coşku yüklü bu çok özel konserde Cihat Aşkın, Cana Gürmen, Faik Mansuroğlu ve
Burcu Hancı, Atatürk’ün sevdiği Türk ve yabancı bestecilerinin yeniden
düzenlenmiş eserlerini seslendirdiler. Cihat Aşkın’ın, her parça öncesinde eser ve
bu eserin Atatürk için önemi üzerine bir açıklama yaptığı “Atatürk’ü Anlamak”
konseri, kültür sanatın büyük destekçisi Mey|Diageo’nun katkılarıyla düzenlendi.
“Atatürk’ü Anlamak” başlıklı anlatımlı konser, cumhuriyetimizin 100. yılı kutlamaları
kapsamında Milliyet gazetesi ve Milliyet Sanat’ın işbirliğiyle gerçekleşti. Kurulduğu
günden bu yana 150 senelik bir mirası devralmış olmanın bilinciyle hareket eden ve
kültür sanatın hayatımızdaki büyük önemine inanan Mey|Diageo’nun değerli katkılarıyla
düzenlenen konserde, İzmir Büyükşehir Belediyesi ise mekân sponsorluğunu üstlendi.
Milliyet Sanat Dergisi Yayın Yönetmeni Filiz Aygündüz, konser öncesinde yaptığı
konuşmada Abdi İpekçi’nin öncülüğünde kurulan derginin 51 yıldır Türkiye’nin sanat
hafızasını oluşturmaya devam ettiğine dikkat çekti. Milliyet gazetesi ve Milliyet Sanat’ın,
Cumhuriyet’in 100. yılı kutlamaları kapsamında yıl boyunca çok sayıda etkinliğe imza
attığını belirten Aygündüz “Bu kutlamaların devamında, gazetemizin genel yayın
yönetmeni Özay Şendir’in yönlendirmesiyle Cumhuriyet’i, Milliyet ve Milliyet Sanat için
çok önemli olan İzmirlilerle birlikte de kutlamak istedik,” dedi.
Atatürk’ün cumhuriyetin ilk yıllarında yaptığı müzik reformunu, müzik sevgisini ve ülke
için koyduğu hedefleri içeren anlatımlı konserde, hem Türk hem de yabancı bestecilerinin
yeniden düzenlenmiş eserlerine yer verildi. Konserde Cihat Aşkın kemanıyla ve Cana
Gürmen piyanosuyla, “Bülbülüm Altın Kafeste”, “Sarı Zeybek”, “Özleyiş”, “Hasretinle
Yandı Gönlüm” gibi eserlerini, Wolfgang Amadeus Mozart ve Ulvi Cemal Erkin gibi
ölümsüz isimlerin bestelerini seslendirdiler. Konserde aynı zamanda anlatıcı görevini de
üstlenen Aşkın, her parçadan önce çalınacak eser ve bu eserin Atatürk için önemi
üzerine yaptığı açıklamalarla konseri daha da anlamlı hale getirdi. Aşkın, anlattığı
anekdotlarla ulu önderin, henüz Kurtuluş Savaşı devam ederken bile yalnızca yeni bir
ülke kurmak için değil, aynı zamanda toplumun kültürel gelişimini sağlamak için de ne
kadar önemli adımlar attığına dikkat çekti.
Sanat yönetmenliğini Kemal Küçük’ün üstlendiği “Atatürk’ü Anlamak” konserine,
Ankara Devlet Opera ve Balesi solistlerinden tenor Faik Mansuroğlu ve Türkiye’nin
önemli soprano sanatçılarından Burcu Hancı iki arya ile katıldı. Muammer Sun’un
“Cumhuriyet” filminin müzikleri içinde yer alan ve Burcu Hancı’nın ağustos ayında
ABD’deki Walt Disney Concert Hall’da büyük orkestra eşliğinde seslendirdiği “Bozkırın
Sesi” adlı bölüm, “Atatürk’ü Anlamak” konseri kapsamında bu defa piyano ve keman eşliğinde dinleyicilerle buluştu.
Aşkın’ın, Atatürk’ün Kolağası rütbesiyle Bulgaristan’da ilk kez canlı izlediği opera olan Puccini’nin “Tosca” operasında Cavaradossi’nin aryasından
etkilenerek ağlaması ve duygularını “Balkan Savaşı’nda bizi neden yendiklerini anladım.
Burada opera sanatı var, bizde de olmalı,” sözleriyle ifade ettiğini aktardığı konserde
Cavaradossi’nin aryasını ise Faik Mansuroğlu seslendirdi.