9367,77%3,72
34,58% 0,33
36,23% 0,01
2987,83% 0,88
4956,37% 0,00
Bilgisayar oyunlarının geliştirilme süreci, PC ve konsol oyunlarından daha farklıdır. Bu makalede, bu farklılıklara değinecek ve hepsini detaylıca açıklayacağız.
Bilgisayar oyunların amacı, ister karasal, ister çevrimiçi casinolar için geliştirilmiş olsunlar, oyuncuları eğlendirmek ve yeterince şanslılarsa bir ödül kazanmalarını sağlamaktır. https://basari.bet/tr/ sitesini ziyaret ederek yüzlerce farklı örneğe göz atabilirsiniz. Ancak onları geliştirme süreci sanılandan daha zahmetlidir ve diğer platformlara kıyasla bazı farklılıklar içerir. Burada, bu farklılıklardan bahsedecek ve bilmeniz gereken en önemli şeylere değineceğiz.
IGT, 1990’lı yıllarda video slotları icat ederek, bilgisayarların casino oyunları sektörüne girmesini sağladı. Bu, günümüzde 7 milyar dolara yakın yıllık gelirin elde edildiği bir sektör, ancak oldukça basit başladı. Geleneksel olarak, karasal casinolardaki slot oyunları ROM tabanlı olarak tasarlanır ve tüm oyun kodları salt okunur bellek modüllerinde (EPROM) saklanır. Aradan 30 yılı aşkın bir süre geçmiş olmasına rağmen, bu basit mimari günümüzde halen yaygın olarak kullanılır, zira güvenilirdir ve belirli güvenlik avantajlarına sahiptir. Tüm oyun kontrol kodunun salt okunur EPROM'lara kaydedilmesi, dış müdahale olasılığını en aza indirir. Çoğu EPROM tabanlı sistem çok yavaş saat hızlarında çalışır, sınırlı miktarda belleği destekler ve genellikle basit C derleyicileriyle geliştirilirler.
Son 10 yıldır bir tür hibrid çözümün geliştirildiğini söylemek ve karasal casinolardaki slot oyunlarının PC benzeri bir mimariye geçiş yapmaya başladığını söylemek mümkündür. Bu çözümde tüm oyun kontrol işlevleri (rastgele sayı oluşturan, güvenliği ve muhasebe işlevlerini kontrol eden kod) EPROM'da saklanır ancak geri kalan her şey için PC tabanlı bir sistem kullanılır. Bu sayede, daha kaliteli grafikler ve daha çok bonus özellik eklemek mümkün olur. Yine de, EPROM tabanlı sistemlerde uzman bir programcı olmak, karasal casinolar için geliştirilen slot oyunları için halen çok önemlidir. Çevrimiçi slot oyunlarında ise böyle bir kısıtlama yoktur: Genellikle C++ bilgisine sahip olmak yeterli olacaktır.
Casino oyunlarını geliştirme süreci, PC ve konsol oyunlarından önemli ölçüde farklı değildir. Bir hedef kitle belirlenir, prototipler üretilir, test edilirler ve her şey yolundaysa oyun yayınlanır. Bu sektör için oyun geliştirmenin kendine özgü yönleri, özel matematik bilgisine sahip olmayı ve düzenleyici kurumların şartlarını karşılamak için nelerin gerektiğini bilmeyi içerir.
Casino oyun pazarının genel demografik yapısını belirlemek zor değildir. Hemen tüm ülkelerde minimum yasal oyun yaşı 21'dir ve oyuncu kitlesi ağırlıklı olarak orta yaşlı kişilerden oluşur. Yani oyun tasarımları diğer platformlara kıyasla biraz daha muhafazakardır. Bu yaş grubu, gençlere kıyasla bilgisayarlar konusunda daha az bilgilidir, bu nedenle oyunların basit ve kolay anlaşılabilir kontrollere sahip olmaları gerekir. Bu tasarım parametreleri, diğer platformlara kıyasla içeriği önemli ölçüde kısıtlar. Örneğin, slot oyunlarında hiçbir zaman yüzlerce seviye, düzinelerce karakter veya kompleks hikayeler olmaz.
Başarılı bir oyun tasarımı aşağıdaki hedefleri karşılamalıdır:
Bu hedeflerin casino oyunları dışındaki oyunlar için de hemen hemen aynı olması şaşırtıcı değildir. Nitekim prototip oluşturma ve geliştirme için kullanılan araçlar da benzerdir. Oyun ve matematik temelleri oluşturulup storyboard yaratıldıktan sonra, Macromedia Director veya benzeri araçlar kullanılarak prototipler oluşturulur. Bir oyun onaylandıktan sonra kod genellikle C veya C++ dilinde (genellikle Visual C++ ile) yazılır, ancak yukarıda da belirttiğimiz gibi EPROM'dan çalıştırılacak eski kodlar veya özel araçlar da gerekli olabilir yazılabilir. Sanat tasarımı 3D Studio Max, Lightwave, After Effects ve tabii ki Photoshop kullanılarak yapılır. Görsellerin renk derinliklerini azaltmak veya özel dosya formatlarına dönüştürmek için özel grafik araçları da kullanılabilir.
Ürün geliştirme döngüleri önemli ölçüde farklılık gösterebilir. Çoğu durumda 6 ay kadar kısa olabilir, ancak pazar baskısını önemli ölçüde hissetmeyen büyük şirketler için tipik süreler 12 ila 18 ay arasındadır. Diğer bir deyişle, fikir aşamasının oynanabilir bir oyuna dönüşmesi, ortalama 1 sene sürecektir. Oyunun dağıtımı, diğer platformlara kıyasla oldukça zor olabilir. Bir oyun hype yaratmayı başaramamışsa, çoğu casino, bir satın alma taahhüdünde bulunmadan önce bir deneme süresi talep eder. Genellikle minimum 30 gün olan bu süre boyunca, casinolar oyunları hiçbir ücret ödemeden çalıştırabilir. Süre dolduktan sonra oyunu iade edebilir veya satın alabilir/kiralayabilirler.
Bunlar nihayetinde kumar oyunları olduğundan, oyun matematiği bir oyunun başarısında veya başarısızlığında kritik bir faktör olacaktır. Bu matematik, istatistiksel olarak büyük ikramiyelerin ne kadar büyük ve ne sıklıkta ödeneceğini belirler. Oyuncular bir oyunun ödeme yapmadığını düşünürse, popüler hale gelmesi mümkün olmayacak ve aynı nedenle tercih edilmeyecektir. Ancak elbette sürekli ödeme yapması da mümkün değildir, belirli bir denge tutturmak şarttır. Lisans veren çoğu kuruluş, oyunların geri ödeme yapma yüzdesinin en az yüzde 75 olmasını şart koşmuştur. Çevrimiçi casino oyunları ise, ortalama %90’lık bir geri ödeme yapma yüzdesine sahiptir (genel ortalama, belirli oyun türleri için bu değer daha yüksek veya daha düşüktür).
Matematik motorunun (ve aslında oyunun kendisinin) temelinde rastgele sayı üreteci olarak bilinen RNG bulunur. Çoğu geliştirme platformunda yer alan basit rastgelelik işlevlerden farklı olarak, bir casino oyunu RNG'si, tüm sonuçların mümkün olduğu kadar rastgele olmasını sağlamak için tasarlanmış karmaşık algoritmalardan oluşur. En iyi RNG'ler, rastgele belirlenen seed dosyasını sürekli ve öngörülemez bir şekilde değiştiren algoritmalar kullanır, zira bir oyundaki kalıpları tespit etmek klasik bir hiledir.
Bir oyun başlatıldığında, RNG'den gelen çıktı (rastgele değer), oran hesaplamalarına aktarılır. Bu aşamada, oyun sonucu hesaplanır ve görüntülenir. Ödemeler, bahis miktarına ve ödeme tablosuna göre yapılır. Doğal olarak, belirli bir kombinasyonu elde etme şansı ne kadar düşük olursa, ödeme de o kadar yüksek olur. Dolayısıyla, oyunun matematik motorunun tüm bu iş akışı dikkate alınarak tasarlanması gerekir: Bu, diğer platformlarda hiçbir şekilde bulunmayan bir şeydir.